IMG_20200914_124530 (Medium).jpg
Inici | Actualitat | La Xarxa Vives premia el llibre del Dr. Miquel Ballester sobre la construcció de la Seu de Mallorca

01/07/2021

La Xarxa Vives d'Universitats va fer públic ahir el veredicte del jurat dels III Premis Joan Lluís Vives a l'edició universitària en català, guardonant, amb el premi a la millor edició, al llibre del Dr. Miquel Ballester Julià, Evolució constructiva de la Catedral de Mallorca, coeditat per Edicions UIB i la Catedral de Mallorca, i amb la col·laboració de la Càtedra Seu de Mallorca. Aquest llibre, fruit de la tesi doctoral de Ballester, ens ofereix un recorregut històric i tècnic a través de les diferents etapes de la construcció de la Catedral de Mallorca. El llibre, que sortí a la llum el setembre de 2020, està a la venda a la recepció del Museu d'Art Sacre de Mallorca.

Els premis compten amb quatre categories: millor edición, millor coedició interxarxa, millor llibre de ciència i tecnologia, i millor llibre de ciències socials, arts i humanitats. Les obres guanyadores seran presentades a la Setmana del Llibre en Català a Barcelona (diumenge 19 de setembre a les 11h).

La Xarxa Vives és una institució sense ànim de lucre que representa i coordina l'acció conjunta de 22 universitats en educació superior, cultura i llengua. Amb aquests premis, la Xarxa Vives pretén fomentar la normalització del català com a llengua d'ús en la difusió del coneixement i promoure el prestigi dins l'àmbit universitari.